Methodieken

Jensen Zorg maakt graag de extra stap die cliënten nodig hebben. De aanpak is geïnspireerd op de volgende methodieken:

  • Presentiebenadering: samen optrekken, zonder overmatige nadruk op problemen
  • Positieve gezondheid: de cliënt speelt de hoofdrol, niet de ziekte of beperking
  • Systeemgerichte aanpak: oog voor de cliënt én voor zijn/haar (sociale) omgeving
  • Vraaggerichte attitude: de hulpvraag is leidend, niet het zorgaanbod
  • 24-uurszorg: de begeleider is altijd bereikbaar

Visie

Jensen Zorg werkt bewust vanuit een ander perspectief en met minder strikte kaders dan de reguliere hulpverlening. Voor mensen met complexe problematiek en/of zorgmijdend gedrag liggen de kansen daar waar vraaggericht ingespeeld kan worden op wat zij al wel willen of aankunnen. Zij hebben baat bij een pragmatische en oplossingsgerichte aanpak, zonder dwang of drang. Met waar nodig (structurele) aanvulling of compensatie vanuit het netwerk rond de cliënt. De kunst is om succeservaringen te creëren, die ruimte maken voor steeds gerichtere begeleiding en eventuele aanvullende (externe) hulp en/of behandeling. Jensen Zorg schrijft niemand af: ieder mens verdient een betekenisvol leven en een plek in de maatschappij.

Jensen Zorg

Missie

Jensen Zorg helpt mensen met complexe problematiek meer grip te krijgen op hun leven. Dat gebeurt door vraaggericht voor cliënten klaar te staan. Door te zorgen voor structuur en rust. Door een positief-kritisch klankbord te zijn. Door emoties te helpen begrijpen en reguleren. Door eigen kracht te versterken. Door het netwerk te betrekken, versterken en vergroten. En door 24 uur per dag bereikbaar te zijn.

Privacy en transparantie

Jensen Zorg werkt met een veilig, digitaal cliëntdossier. Jij krijgt toegang, zodat je altijd kunt nalezen wat we hebben afgesproken. Je mantelzorger, mentor of gewaarborgde hulp kan ook toegang krijgen. Maar alleen met jouw toestemming.

Samenwerking

Het is belangrijk dat jij altijd kunt rekenen op begeleiding. Ook als ik vakantie heb of ziek ben. Ik werk daarom samen met twee ervaren collega’s, die net als ik als zzp’er werken. Als het nodig is, geef ik hen toegang tot jouw cliëntdossier. Dat gebeurt altijd in overleg met jou.